Hvordan kan vi hjelpe deg?
Vi har laget en liten oversikt med svar på de mest vanlige spørsmålene vi får fra kundene våre. Dersom du ikke skulle finne svar på spørsmålet ditt på denne siden, kan du kontakte oss slik at vi kan forsøke å hjelpe deg.
Ofte stilte spørsmål om levering av varene dine
Frakt & leveringsinformasjon
Du velger selv leveringsadresse i kassen før du gjennomfører et kjøp, her er det også mulig å få pakken din levert til en annen adresse enn den du er bosatt på. Dersom kjøpet er fullført og du trenger å endre leveringsadresse må du ta kontakt med kundeservice. Dersom pakken ikke har ankommet opprinnelig leveringssted kan vi endre denne.
Ja, du kan spore sendingen din. Alle ordre får et sporingsnummer, dette får du tilsendt på e-post eller SMS når pakken har forlatt vårt lager. NB: Pakke levert i postkasse har begrenset sporing i forhold til pakkeboks/automat eller hentested.
Nei, dessverre. Vi sender kun varer innenlands i Norge.
Ja, en bestilling/ordre vil leveres i sin helhet. Dersom det skulle være utfordringer knyttet til lageravvik eller det skulle oppstå et problem med ordren din vil vår kundeservice ta kontakt med deg.
Dersom du trenger å returnere eller bytte en vare
Retur & reklamasjon
For å returnere varer til oss, tar du først kontakt med oss på kundeservice@nutritionfreaks.no. Da sender vi deg en returetikett som du fester på pakken. Kostand for retur er 99 kr, dette trekkes fra tilbakebetaling av returen din.
Om du ikke returnerer varene dine på denne måten er ikke Nutritionfreaks.no ansvarlig for kostnadene eller kompensasjonen dersom leveringen forsvinner.
Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager etter at returen er mottatt og håndtert på vårt lager til pengene dine er tilbakebetalt eller fakturaen avskrevet.
Sammen med ordrebekreftelsen din vil du motta en angrekjøpsseddel, denne kan brukes for å returnere uåpnede og/eller ubrukte produkter inntil 14 dager etter levering. Dersom du ønsker å returnere produkter etter 14 dager har passert, må du ta kontakt med vår kundeservice på mail eller telefon. Dersom du returnerer produkter uten bruk av angrekjøpsseddel eller ved å ta kontakt med oss før retur, er du selv ansvarlig for å få produktet til oss. Dersom vi ikke får identifisert hvor produktene returneres fra og hvem som returnerer, vil vi ikke være i stand til å tilbakeføre kostnaden for produktet(ene).
Legg merke til at mange produkter vi selger er klassifisert som mat og dermed ikke omfattes av angreretten (for eksempel vitaminer og kosttilskudd, m.m.). Det er heller ikke angrerett på hygieneprodukter. Vi anbefaler at du tar kontakt med kundeservice (kundeservice@nutritionfreaks.no) for å få godkjent returen før du sender produktene tilbake til oss.
Vi godtar ikke retur av brukte eller åpnede produkter, med mindre det er reklamasjonsgrunnlag. Vi har ikke retur av spesialbestilte produkter, hygieneprodukter eller skadede produkter hvor kunde selv er ansvarlig for skade.
Uavhentet pakke: Dersom du velger å ikke hente ut pakken din eller nekter å motta den, er ikke dette ensbetydende med å benytte seg av angreretten. Pakker går automatisk i retur til oss etter 14 dager, og vi belaster deg et administrasjonsgebyr på minimum 249 kr per kolli for uavhentede pakker. Ved tunge forsendelser forbeholder vi oss retten til å fakturere deg de faktiske kostnadene vi blir belastet fra transportøren.
Dersom du har mottatt feil produkt vil dette mest sannsynlig skyldes en plukkfeil ved lageret vårt. Vi plukker og pakker alle ordre manuelt. Ta kontakt med kundeservice så sørger vi for at du får tilsendt det korrekte produktet.
Dersom du mottar en pakke som har synlige skader må du strakt ta kontakt med den aktuelle transportøren og melde ifra om dette og kreve erstatning for eventuelle skadede produkter.
Informasjon knyttet til betalinger
Betaling
Naturligvis. Vi følger alle norske lover og regler knyttet til netthandel og samarbeider med de største betalingsformidlerne i Norge.
Nei, vi har ikke tilgang til fullstendig kortinformasjon og har ingen mulighet for å trekke beløp fra kortet ditt utover det som er reservert ved fullført kjøp.
Hos oss kan du velge om du ønsker å betale med kort (de fleste debet- og kredittkort støttes) som VISA eller Mastercard. Du kan betale med Vipps, Apple Pay og Google Pay. Vi tilbyr også faktura og delbetaling via Walley. Ønsker du å benytte Klarna er også dette tilgjengelig.
generelle andre spørsmål
Annet
Ja, det kan du. Ta kontakt med kundeservice@nutritionfreaks.no, så får du oppgitt informasjon om leveringstid.